
הספר שלפנינו מציג לקורא צדדים שונים של הפוטנציאל הטמון בלימודי ההיסטוריה. לימודים אלה יכולים לשמש מנוף לפיתוחה של חשיבה ביקורתית על המציאות הסובבת , ולא עוד אמצעי להשפיע על תודעתו של הלומד.
תכליתה של הוראת ההיסטוריה בבית הספר לפי תפיסה זו היא להכשיר את התלמידים לקרוא בעין בוחנת את עלילות העבר, כפי שנתחברו בידי ההיסטוריונים בעקבות מחקריהם, להבין את טיבם הפרספקטיווי של התיאורים ושל ההסברים ולהתחקות אחר הידרשותם של המלומדים אל עדויות העבר שלנגד עיניהם. כך יוכל הלומד לעצב לעצמו גישה עצמאית ולנהוג כאזרח-משתתף השוקל בדעתו שאלות בנוגע לאדם, לחברה, לתרבות ולמדינה.
בכוחה של אוריינות היסטורית ביקורתית שכזאת להעצים את הלומד-הקורא-האזרח, להגדיל את עצמאותו, ולאפשר לו לבקר את מציאות חייו ולא רק להעמידה במבחן הסבירות ההגיונית. בכוחה גם להעמיד אותו על החובה לנקוט זהירות בגזירת השתמעויות מן העבר ובהטלתן על ההווה.
ספר זה מציע אפוא כיווני מחשבה שבכוחם להפיח חיים חדשים בלימודי ההיסטוריה בבית הספר ולעשותם בעלי משמעות דחופה בעבור התלמיד והמורה גם יחד. הצעותיו היישומיות מצביעות על דרכים לממש מטרות אלה בעבודת הכיתה הלכה למעשה.
מק"ט:  110-20072 ISBN:  965-226-213-7 שפה:  עברית מספר עמודים:  344 משקל:  760 גרם גודל:  17X25 ס"מ תאריך:   01/2004 מוציא לאור:  הוצאת אוניברסיטת בר-אילן