?
Photos Copyright Credits:
Right Photo: ``Spanish Girl`` (1925), Ziona Tagar, Israel Museum collection.
Left Photo: Photo Deutsches Museum Munich הוצאת אוניברסיטת בר-אילן
מתקדם
פרטי ספר
לאתר בשפה האנגלית סל הקניות שלי מועדון קוראים מבצעים קטלוג ספרים חדשים דף הבית
אוניברסיטת בר-אילן
ספרים אלקטרוניים
חדש בהוצאה!
ספרים אלקטרוניים

לרשימת הספרים האלקטרוניים שלנו
רשימת הנושאים
ספרים חדשים
A Dictionary of Jewish Babylonian Aramaic of the Talmudic and Geonic Periods - 2nd Revised and Expanded EditionA Dictionary of Jewish Babylonian Aramaic of the Talmudic and Geonic Periods - 2nd Revised and Expanded Edition
מאת
מיכאל סוקולוף

בדד - בכל דרכיך דעהו 35בדד - בכל דרכיך דעהו 35
מאתעריכה
עלי מרצבך

פירוש יפת בן עלי לספר צפניהפירוש יפת בן עלי לספר צפניה
מאת
מאירה פוליאק אליעזר שלוסברג

יעקב שכביץ - איש העלייה הראשונה כחרש תרבותיעקב שכביץ - איש העלייה הראשונה כחרש תרבות
מאת
שרה זיו

רבי שלום שבזי – עיונים בקובץ חדש בכתב ידורבי שלום שבזי – עיונים בקובץ חדש בכתב ידו
מאת
אהרון גימאני

ביקורת ופרשנות 46 ביקורת ופרשנות 46
מאתעריכה
תמר וולף-מונזון ורד טוהר

רווקות מתמשכת בציונות הדתיתרווקות מתמשכת בציונות הדתית
מאת
ארי אנגלברג

דף הבית אלא משל היה
מתוך נושא ראשי - תלמוד וספרות רבנית
אלא משל היה
``איוב בספרות הבית השני ובעיני חז``ל``
מאת חננאל מאק
לחץ להגדלה

תאור
שאלת הצדק האלוהי, עיקרו של ספר איוב, עולה במקומות שונים במקורות: בתנ``ך, בספרות בית שני, בדברי חז``ל וכן בספרות העתיקה של ארצות קדם. אישי המקרא מעלים שאלות נוקבות וישירות בעניין זה (אף את בקשתו של משה מאת האל, ``הראני נא את כבודך`` פירשו חכמים כתלונה על העדר הצדק בעולם). בשל נושא הצדק והגמול הרבו חכמינו לעסוק בספר איוב ובגיבוריו, התעמקו בכמה מסתומותיו הלשוניות וכן ניסו לברר את זמנו, מקומו ולאומיותו של איוב. בימי בית שני אף שוכתב סיפור איוב והפך לחיבור בפני עצמו הקרוי בפינו דברי איוב. היכללותו של ספר איוב בכתבי הקודש מעידה כי חכמים לא חששו מפני ספקנות דתית העלולה להתעורר בקרב קוראיו. עם זאת, נמצא כי חז``ל אינם מתמודדים ישירות עם בעיות היסוד הנוקבות העולות מן הספר, וכמו בסוגיות הגות אחרות אף כאן מתבררות דעותיהם בעקיפין מתוך דבריהם ורמזיהם. עצם הדיון בשאלה האם איוב היה ונברא או שמא משל היה (בבא בתרא טו ע``א), יש לראותו ככסות לתהייה על מקרה איוב – כיצד זה התעלל האל בעבדו, שהיה איש ``תם וישר וירא אלהים וסר מרע``.

מטרתו של הספר היא בירור תפיסותיהם המגוונות של חז``ל בנושא, והצגת התמודדותם עם שאלות אלה באמצעות דבריהם ודרשותיהם הנפרסות לקשת רחבה – מתפיסת איוב המתריס, כדמות של אדם שהתנסה וכשל בניסיונו, עד לתפיסה הרואה בו עובד אלהים מאהבה, הקרוב בדרגת אמונתו לאברהם.

פרטי הספר
דאנאקוד: 110-20075
ISBN: 965-226-270-6
נושאים: תלמוד וספרות רבנית מחשבת ישראל
הופעה: ינואר 2005
מהדורה ראשונה
שפה: עברית
קשה
16X23
580 גר'
294 עמודים

נמצא במלאי
מחיר קטלוגי: 100.00 ₪ מחיר באתר: 85.00 ₪

הוסף לסל

קבצים מצורפים
AbstractAbstract
ביקורתביקורת
תוכן והקדמהתוכן והקדמה
תקצירתקציר

     
הצהרת פרטיות | תנאי שימוש

אודות | צור קשר | רשימת המחברים | הנחיות למחברים\עורכים | זכויות יוצרים | בדפוס | פרס הנשיא

שירות לקוחות | התנתק

עותקים לביקורת | כתבי יד | הצעה להוצאת ספר | דוקטורט לספר | קובצי מחקרים | בדיקת הצעה

     


נבנה ע''י פריזה מערכות מידע בע''מ