?
Photos Copyright Credits:
Right Photo: ``Spanish Girl`` (1925), Ziona Tagar, Israel Museum collection.
Left Photo: Photo Deutsches Museum Munich הוצאת אוניברסיטת בר-אילן
מתקדם
פרטי ספר
לאתר בשפה האנגלית סל הקניות שלי מועדון קוראים מבצעים קטלוג ספרים חדשים דף הבית
מבצעים

פרס הנשיא תשפ"א - 2021

אוניברסיטת בר-אילן
ספרים אלקטרוניים
חדש בהוצאה!
ספרים אלקטרוניים

לרשימת הספרים האלקטרוניים שלנו
רשימת הנושאים
ספרים חדשים
יעקב שכביץ - איש העלייה הראשונה כחרש תרבותיעקב שכביץ - איש העלייה הראשונה כחרש תרבות
מאת
שרה זיו

רבי שלום שבזי – עיונים בקובץ חדש בכתב ידורבי שלום שבזי – עיונים בקובץ חדש בכתב ידו
מאת
אהרון גימאני

ביקורת ופרשנות 46 ביקורת ופרשנות 46
מאתעריכה
תמר וולף-מונזון ורד טוהר

רווקות מתמשכת בציונות הדתיתרווקות מתמשכת בציונות הדתית
מאת
ארי אנגלברג

ומאז רק סיפוריםומאז רק סיפורים
מאת
יוסל בירשטיין עריכה עמינדב רוטנברג

מקראות גדולות  - 'הכתר'  - איובמקראות גדולות - 'הכתר' - איוב
מאת
מנחם כהן

מרוממות לחרדהמרוממות לחרדה
מאת
דב שוורץ אשר כהן

דף הביתפרסומים בדפוס מפגשים בין-תרבותיים בחצר בית הספר במושבה
מתוך נושא ראשי - פסיכולוגיה וחינוך
מפגשים בין-תרבותיים בחצר בית הספר במושבה
החינוך העברי במושבות הברון ויק"א , 1914-1885
סדרת ציונות, התיישבות ובניין הארץ - בעריכת יוסי כץ
מאת נירית רייכל טלי תדמור שמעוני
לחץ להגדלה

תאור
החינוך העברי במושבות בתקופה העות'מאנית מוצג כנדבך חשוב בתהליך של בינוי אומה בהיסטוריוגרפיה הישראלית.
מחברות הספר מבקשות לטעון כי אבני הבניין של החינוך הציוני, כגון הטיול, הגינה החקלאית, השירים בגני הילדים ועוד, הם תוצר של השתרגות בין אידאות חינוכיות אירופאיות לבין ניסיונות העיצוב של תרבות עברית מקומית. תהליכי ההשתרגות נבחנים באמצעות גישתה של ההיסטוריה הטרנס-לאומית (transnationalism). התבוננות באמצעות העדשה של ההיסטוריה המשתרגת, שהיא תת-קטגוריה של אותה גישה, מראה, למשל, כי הנורמה של חינוך ציבורי יישובי, שהיתה רווחת באירופה בשליש האחרון של המאה התשע-עשרה, הועברה לארץ-ישראל העות'מאנית על ידי פקידות הברון רוטשילד וארגון יק"א. גופים אלה, שלא היו שותפים לחזון של חיבת ציון (והתנועה הציונית), מימנו את מסגרות החינוך העבריות שביקשו לחנך ולהטמיע תודעת מקום חדשה.

התנאים הבראשיתיים ששררו במערכת החינוך העברית בארץ-ישראל יצרו מציאות של מעין מעבדה חברתית-תרבותית קטנה אשר מאפשרת לבחון באופן כמעט פרטני כיצד הביוגרפיה המקצועית ובתי הגידול השונים של המורים השפיעו על רכישת הידע שלהם ועל תפיסותיהם, וכן מאפשרות היא לבחון את דרכי אימוצה, הבערתה, עיבודה והתאמתה של אידאה חינוכית למציאות של ארץ-ישראל העות'מאנית במושבה. תהליכים אלה באו לידי ביטוי בין היתר במדיקליזציה של החינוך, ביצירת הכשרת מורים וגננות מודרנית, בעיצוב חינוך מתקדם (פרוגרסיבי) לגיל הרך עוד.

פרטי הספר
דאנאקוד: 110-20292
ISBN: 978-965-226-520-3
נושאים: פסיכולוגיה וחינוך ציונות, התיישבות ובניין הארץ - בעריכת יוסי כץ היסטוריה של החינוך היסטוריה של עם ישראל
הופעה: מרס 2020
שפה: עברית
רכה
16X24
500 גר'
248 עמודים

נמצא במלאי
מחיר קטלוגי: 88.00 ₪ מחיר באתר: 75.00 ₪

הוסף לסל

קבצים מצורפים
לא נמצאו פריטים מתאימים

     
הצהרת פרטיות | תנאי שימוש

אודות | צור קשר | רשימת המחברים | הנחיות למחברים\עורכים | זכויות יוצרים | בדפוס | פרס הנשיא

שירות לקוחות | התנתק

עותקים לביקורת | כתבי יד | הצעה להוצאת ספר | דוקטורט לספר | קובצי מחקרים | בדיקת הצעה

     


נבנה ע''י פריזה מערכות מידע בע''מ