?
Photos Copyright Credits:
Right Photo: ``Spanish Girl`` (1925), Ziona Tagar, Israel Museum collection.
Left Photo: Photo Deutsches Museum Munich הוצאת אוניברסיטת בר-אילן
מתקדם
פרטי ספר
לאתר בשפה האנגלית סל הקניות שלי מועדון קוראים מבצעים קטלוג ספרים חדשים דף הבית
אוניברסיטת בר-אילן
ספרים אלקטרוניים
חדש בהוצאה!
ספרים אלקטרוניים

לרשימת הספרים האלקטרוניים שלנו
רשימת הנושאים
ספרים חדשים
ספר המספיק לעובדי השם (כתאב כפאיה אלעאבדין) לר' אברהם בן הרמב"םספר המספיק לעובדי השם (כתאב כפאיה אלעאבדין) לר' אברהם בן הרמב"ם
מאת
ניסים דנה

פירוש ר׳ אברהם אבן עזרא לישעיהו פרקים מ'–ס"ופירוש ר׳ אברהם אבן עזרא לישעיהו פרקים מ'–ס"ו
מאת
יאיר האס

בן ציון מאיר חיבן ציון מאיר חי
עריכה
צבי זוהר עמיחי רדזינר אלימלך וסטרייך

עלי ספר כטעלי ספר כט
עריכה
גילה פריבור דב שוורץ

הטלת גורל, אלהים ואדם במסורת היהודית הטלת גורל, אלהים ואדם במסורת היהודית
מאת
שרגא בר-און

מפגשים בין תרבותיים בחצר בית הספר במושבהמפגשים בין תרבותיים בחצר בית הספר במושבה
מאת
נירית רייכל טלי תדמור שמעוני

יהודים בכלכלה ברומניה בתקופת ה"רגאט" (הממלכה הישנה) 1859 – 1914יהודים בכלכלה ברומניה בתקופת ה"רגאט" (הממלכה הישנה) 1859 – 1914
מאת
דפנה סליאר

דף הביתתלמוד וספרות רבנית אלא משל היה
מתוך נושא ראשי - תלמוד וספרות רבנית
אלא משל היה
``איוב בספרות הבית השני ובעיני חז``ל``
מאת חננאל מאק
לחץ להגדלה

תאור
שאלת הצדק האלוהי, עיקרו של ספר איוב, עולה במקומות שונים במקורות: בתנ``ך, בספרות בית שני, בדברי חז``ל וכן בספרות העתיקה של ארצות קדם. אישי המקרא מעלים שאלות נוקבות וישירות בעניין זה (אף את בקשתו של משה מאת האל, ``הראני נא את כבודך`` פירשו חכמים כתלונה על העדר הצדק בעולם). בשל נושא הצדק והגמול הרבו חכמינו לעסוק בספר איוב ובגיבוריו, התעמקו בכמה מסתומותיו הלשוניות וכן ניסו לברר את זמנו, מקומו ולאומיותו של איוב. בימי בית שני אף שוכתב סיפור איוב והפך לחיבור בפני עצמו הקרוי בפינו דברי איוב. היכללותו של ספר איוב בכתבי הקודש מעידה כי חכמים לא חששו מפני ספקנות דתית העלולה להתעורר בקרב קוראיו. עם זאת, נמצא כי חז``ל אינם מתמודדים ישירות עם בעיות היסוד הנוקבות העולות מן הספר, וכמו בסוגיות הגות אחרות אף כאן מתבררות דעותיהם בעקיפין מתוך דבריהם ורמזיהם. עצם הדיון בשאלה האם איוב היה ונברא או שמא משל היה (בבא בתרא טו ע``א), יש לראותו ככסות לתהייה על מקרה איוב – כיצד זה התעלל האל בעבדו, שהיה איש ``תם וישר וירא אלהים וסר מרע``.

מטרתו של הספר היא בירור תפיסותיהם המגוונות של חז``ל בנושא, והצגת התמודדותם עם שאלות אלה באמצעות דבריהם ודרשותיהם הנפרסות לקשת רחבה – מתפיסת איוב המתריס, כדמות של אדם שהתנסה וכשל בניסיונו, עד לתפיסה הרואה בו עובד אלהים מאהבה, הקרוב בדרגת אמונתו לאברהם.

פרטי הספר
דאנאקוד: 110-20075
ISBN: 965-226-270-6
נושאים: תלמוד וספרות רבנית מחשבת ישראל
הופעה: ינואר 2005
מהדורה ראשונה
שפה: עברית
קשה
16X23
580 גר'
294 עמודים

נמצא במלאי
מחיר קטלוגי: 100.00 ₪ מחיר באתר: 85.00 ₪

הוסף לסל

קבצים מצורפים
AbstractAbstract
ביקורתביקורת
תוכן והקדמהתוכן והקדמה
תקצירתקציר

     
הצהרת פרטיות | תנאי שימוש

אודות | צור קשר | רשימת המחברים | הנחיות למחברים\עורכים | זכויות יוצרים | בדפוס | פרס הנשיא

שירות לקוחות | התנתק

עותקים לביקורת | כתבי יד | הצעה להוצאת ספר | דוקטורט לספר | קובצי מחקרים | בדיקת הצעה

     


נבנה ע''י פריזה מערכות מידע בע''מ