?
Photos Copyright Credits:
Right Photo: ``Spanish Girl`` (1925), Ziona Tagar, Israel Museum collection.
Left Photo: Photo Deutsches Museum Munich הוצאת אוניברסיטת בר-אילן
מתקדם
פרטי ספר
לאתר בשפה האנגלית סל הקניות שלי מועדון קוראים מבצעים קטלוג ספרים חדשים דף הבית
אוניברסיטת בר-אילן
ספרים אלקטרוניים
חדש בהוצאה!
ספרים אלקטרוניים

לרשימת הספרים האלקטרוניים שלנו
רשימת הנושאים
ספרים חדשים
ספר המספיק לעובדי השם (כתאב כפאיה אלעאבדין) לר' אברהם בן הרמב"םספר המספיק לעובדי השם (כתאב כפאיה אלעאבדין) לר' אברהם בן הרמב"ם
מאת
ניסים דנה

פירוש ר׳ אברהם אבן עזרא לישעיהו פרקים מ'–ס"ופירוש ר׳ אברהם אבן עזרא לישעיהו פרקים מ'–ס"ו
מאת
יאיר האס

בן ציון מאיר חיבן ציון מאיר חי
עריכה
צבי זוהר עמיחי רדזינר אלימלך וסטרייך

עלי ספר כטעלי ספר כט
עריכה
גילה פריבור דב שוורץ

הטלת גורל, אלהים ואדם במסורת היהודית הטלת גורל, אלהים ואדם במסורת היהודית
מאת
שרגא בר-און

מפגשים בין תרבותיים בחצר בית הספר במושבהמפגשים בין תרבותיים בחצר בית הספר במושבה
מאת
נירית רייכל טלי תדמור שמעוני

יהודים בכלכלה ברומניה בתקופת ה"רגאט" (הממלכה הישנה) 1859 – 1914יהודים בכלכלה ברומניה בתקופת ה"רגאט" (הממלכה הישנה) 1859 – 1914
מאת
דפנה סליאר

דף הביתפסיכולוגיה וחינוך אוריינות היסטורית וטיפוח הביקורתיות
מתוך נושא ראשי - פסיכולוגיה וחינוך
אוריינות היסטורית וטיפוח הביקורתיות
מאת עודד שרמר
לחץ להגדלה

תאור
הספר שלפנינו מציג לקורא צדדים שונים של הפוטנציאל הטמון בלימודי ההיסטוריה. לימודים אלה יכולים לשמש מנוף לפיתוחה של חשיבה ביקורתית על המציאות הסובבת – ולא עוד אמצעי להשפיע על תודעתו של הלומד.
תכליתה של הוראת ההיסטוריה בבית הספר לפי תפיסה זו היא להכשיר את התלמידים לקרוא בעין בוחנת את עלילות העבר, כפי שנתחברו בידי ההיסטוריונים בעקבות מחקריהם, להבין את טיבם הפרספקטיווי של התיאורים ושל ההסברים ולהתחקות אחר הידרשותם של המלומדים אל עדויות העבר שלנגד עיניהם. כך יוכל הלומד לעצב לעצמו גישה עצמאית ולנהוג כאזרח–משתתף השוקל בדעתו שאלות בנוגע לאדם, לחברה, לתרבות ולמדינה.
בכוחה של אוריינות היסטורית ביקורתית שכזאת להעצים את הלומד-הקורא-האזרח, להגדיל את עצמאותו, ולאפשר לו לבקר את מציאות חייו ולא רק להעמידה במבחן הסבירות ההגיונית. בכוחה גם להעמיד אותו על החובה לנקוט זהירות בגזירת השתמעויות מן העבר ובהטלתן על ההווה.
ספר זה מציע אפוא כיווני מחשבה שבכוחם להפיח חיים חדשים בלימודי ההיסטוריה בבית הספר ולעשותם בעלי משמעות דחופה בעבור התלמיד והמורה גם יחד. הצעותיו היישומיות מצביעות על דרכים לממש מטרות אלה בעבודת הכיתה הלכה למעשה.

פרטי הספר
דאנאקוד: 110-20072
ISBN: 965-226-213-7
נושאים: פסיכולוגיה וחינוך סוציולוגיה ומדע המדינה
הופעה: ינואר 2004
מהדורה ראשונה
שפה: עברית
קשה
17X25
760 גר'
344 עמודים

נמצא במלאי
מחיר קטלוגי: 105.00 ₪ מחיר באתר: 89.00 ₪

הוסף לסל

קבצים מצורפים
ביקורתביקורת
תקצירתקציר

     
הצהרת פרטיות | תנאי שימוש

אודות | צור קשר | רשימת המחברים | הנחיות למחברים\עורכים | זכויות יוצרים | בדפוס | פרס הנשיא

שירות לקוחות | התנתק

עותקים לביקורת | כתבי יד | הצעה להוצאת ספר | דוקטורט לספר | קובצי מחקרים | בדיקת הצעה

     


נבנה ע''י פריזה מערכות מידע בע''מ