?
Photos Copyright Credits:
Right Photo: ``Spanish Girl`` (1925), Ziona Tagar, Israel Museum collection.
Left Photo: Photo Deutsches Museum Munich הוצאת אוניברסיטת בר-אילן
מתקדם
פרטי ספר
לאתר בשפה האנגלית סל הקניות שלי מועדון קוראים מבצעים קטלוג ספרים חדשים דף הבית
מבצעים

פרס הנשיא תשפ"א - 2021

אוניברסיטת בר-אילן
ספרים אלקטרוניים
חדש בהוצאה!
ספרים אלקטרוניים

לרשימת הספרים האלקטרוניים שלנו
רשימת הנושאים
ספרים חדשים
בדד - בכל דרכיך דעהו 35בדד - בכל דרכיך דעהו 35
מאתעריכה
עלי מרצבך

פירוש יפת בן עלי לספר צפניהפירוש יפת בן עלי לספר צפניה
מאת
מאירה פוליאק אליעזר שלוסברג

יעקב שכביץ - איש העלייה הראשונה כחרש תרבותיעקב שכביץ - איש העלייה הראשונה כחרש תרבות
מאת
שרה זיו

רבי שלום שבזי – עיונים בקובץ חדש בכתב ידורבי שלום שבזי – עיונים בקובץ חדש בכתב ידו
מאת
אהרון גימאני

ביקורת ופרשנות 46 ביקורת ופרשנות 46
מאתעריכה
תמר וולף-מונזון ורד טוהר

רווקות מתמשכת בציונות הדתיתרווקות מתמשכת בציונות הדתית
מאת
ארי אנגלברג

ומאז רק סיפוריםומאז רק סיפורים
מאת
יוסל בירשטיין עריכה עמינדב רוטנברג

דף הבית האנשים מכאן
מתוך נושא ראשי - היסטוריה של עם ישראל
האנשים מכאן
מחנכים וחינוך במושבות הגליל בתקופת היישוב 1882-1939
סדרת סדרת ציונות, התיישבות ובניין הארץ בעריכת יוסי כץ
מאת יאיר זלטנרייך
לחץ להגדלה

תאור
המערך החינוכי מילא תפקיד משמעותי במיוחד בעיצובם של האדם העברי החדש והחברה היישובית העברית בארץ־ישראל. ואכן, תולדותיו נבחנו לאורך השנים תוך התמקדות במגוון היבטים שונים: יחסי עצמה; הצבת מטרות וערכים; עיצוב זהויות ומשמעויות תרבותיות. ואולם, דומה שהמורים והמחנכים עצמם, שהיו אלו שעמדו במרכזה של המערכה ואשר חוללו אותה בפועל, נותרו עד עתה בצל מבחינה מחקרית. ספר זה מבקש להציע מענה חלקי להיעדרות זו של אנשי החינוך עצמם משדה המחקר.
הספר עוסק בעשורים הראשונים של החינוך העברי המודרני בארץ־ישראל, תוך התמקדות במרחב החינוכי שהתקיים במושבות הגליל, ובמספר היבטים עיקריים: דמותו של המחנך עצמו; המחנך נוכח סביבתו המקצועית; ודמותו נוכח המרחב החברתי והגאוגרפי שבהם פעל. היבט נוסף הנדון בספר הוא המעשה החינוכי עצמו, ששם לו למטרה לעצב את ילדי המושבות כעברים מודרניים, זקופי קומה ואנשי עמל, תוך מאבק מתמשך בתפיסות עולם שמרניות. בהתאם לכך, עוסקים חמשת חלקי הספר בהקשר ההיסטורי שעל רקעו התרחשו התופעות הנדונות; בדמותו של המורה; בבית הספר כמרחב פעילות; בעשייה החינוכית עצמה; ולבסוף במאבק בין דת לחילוניות, שבית הספר ושדה החינוך היוו זירת התמודדות מרתקת ביניהם.
תרומתו הייחודית של הספר היא בשאלות החדשות שהוא מציב, המשליכות על מכלול תולדותיו של החינוך העברי בחברה היישובית בעשורים הראשונים: יחסי גומלין בין מורים לבין סביבות הוריות; גישות להערכת תלמידים; עיצוב זהות 'מורית' והתמודדות עם דימויים שליליים של 'המורה'; דינמיקות של העשרה והתמקצעות; תפיסת הממסד הארגוני; אקלים בית ספרי; והמתח שבין הזרמים החינוכיים השונים. כל זאת, בעידן שבו היה מעמדה של האידאולוגיה מרכזי ומשמעותי, וזה של הפלורליזם והסובלנות שולי למדי וחלש בהרבה.

פרטי הספר
דאנאקוד: 222-6929
נושאים: היסטוריה של עם ישראל פסיכולוגיה וחינוך ציונות, התיישבות ובניין הארץ - בעריכת יוסי כץ
הופעה: דצמבר 2014
מהדורה ראשונה
שפה: עברית
קשה
16X24
800 גר'
472 עמודים

נמצא במלאי
מחיר קטלוגי: 129.00 ₪ מחיר באתר: 110.00 ₪

הוסף לסל

קבצים מצורפים
מבואמבוא
תוכן אנגליתוכן אנגלי
תוכן עבריתוכן עברי

     
הצהרת פרטיות | תנאי שימוש

אודות | צור קשר | רשימת המחברים | הנחיות למחברים\עורכים | זכויות יוצרים | בדפוס | פרס הנשיא

שירות לקוחות | התנתק

עותקים לביקורת | כתבי יד | הצעה להוצאת ספר | דוקטורט לספר | קובצי מחקרים | בדיקת הצעה

     


נבנה ע''י פריזה מערכות מידע בע''מ